فرماندار گناباد گفت: جشنواره‌های محلی فرصتی برای معرفی سبک زندگی سنتی به نسل‌های آینده و به‌ویژه گردشگران در سطوح استانی و کشوری است.
کد خبر: ۹۵۷۴۶۸۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، رضا نصیری اظهار کرد: باید با استفاده از مشارکت مردمی و توجه به همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، هنری و اجتماعی ازاین‌قبیل جشنواره‌ها به‌عنوان فرصتی برای معرفی سبک زندگی سنتی به نسل‌های آینده استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه بیشتر آیین‌های قدیمی خیلی در زندگی‌های امروزی به چشم نمی‌خورد افزود: برگزاری جشنواره‌های محلی کمک می‌کند سنت دیرینه یک منطقه برای دیگران معرفی شود تا بدین‌وسیله به فراموشی سپرده نشود.

 نصیری ادامه داد: این جشنواره باهدف معرفی غذاهای سنتی گناباد و با محوریت آیین کف‌زنی که یکی از سنت‌های قدیمی و زیبای شهرستان برای شیرین‌کردن کام مهمانان در شب‌های سرد زمستان است برگزار شد.

 فرماندار گناباد با اشاره به ظرفیت‌های مناطق مختلف شهری و روستایی گناباد شامل باغ آسیا، بیلند، کاخک و بیدخت در تهیه غذاهای زمستانی و به‌خصوص کف‌زنی تصریح کرد: باید با ایجاد فضای رقابتی، جذابیت جشنواره غذاهای زمستانی این شهرستان را افزایش داد و با دعوت از تورهای گردشگری برای معرفی این قابلیت‌ها بیشتر بهره گرفت.

 آیین «کف‌بیخ» یا «کف‌زنی» یکی از سنت‌های قدیمی و زیبای شهرستان گناباد برای شیرین‌کردن کام مهمانان است که در شب‌های زمستان رواج زیادی پیدا می‌کند.

 کف‌بیخ، نوعی دسر یا شیرینی سنتی است که از آن به‌عنوان بستنی زمستانی محلی یاد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها